Урок английского языка по теме «Do you like your house?» (Нравиться ли тебе твой дом?)
Автор: Пищиц Е. Б.
Тема: «Do you like your house?» (Нравиться ли тебе твой дом?)
Класс: 9.
1 Цели урока:
— повысить мотивацию к изучению английского языка.
— прививать у детей повышенный интерес к стране изучаемого языка.
— развивать монологическую и диалогическую речь.
2 Задачи урока:
— развитие языковой догадки.
— преодоление коммуникативного и эмоционального барьера при говорении на английском языке.
— тренировка коммуникативного взаимодействия обучающихся.
3 Орг момент:
— Good morning children (приветствие)
— What date (day) is it today? (число, день недели)
— How are you today? (как поживаете)
— What season is it now? (время года)
— What the weather like today? (какая погода)
— Who is absent today? (кто отсутствует)
4 Фонетическая разминка:
I like to eat
I like fish
I like eggs
I like cheese and meat
I like cakes and biscuits
In fact, I like to eat
Do you like this poem?
(Читаем, переводим, отчитываем)
5 Работа на уроке:
— Новая лексика:
a kitchen: a cooker, a refrigerator
a dining room: a cupboard, curtains, a chair, a table
a living room: flowers, a carpet, a sofa, a TV set
a bedroom: a bed, a computer, a desk, a wardrobe
Grammar for revision. Оборот There is/are.
Оборот there is/are употребляется для того, чтобы указать на наличии или отсутствие какого-либо лица или предмета в определенном месте, а так же за ним следует существительное в единственном числе: There is a big living room in my flat. There are употребляется, если за ним следует существительное во множественном числе: There are a lot of flowers in my room. Если в предложении перечисляются несколько предметов, то оборот there is/are согласуется с первым из них: There are two armchairs and a sofa in the living room.
(объясняю грамматический материал)
— Look at the picture of Ally’s room. Fill in the gaps with the words according to the picture and you will learn what her room looks like.
I like my (0) bedroom. I think it’s better than my sister’s room. It’s got a big white (1)_______ opposite the door and there is a (2)_______ near the (3)_______ with my (4)_________ on it. There are some (5)________ on the wall between the (6)_________ and the (7)________. The (8)________ is in the corner of the room. Every thing is white and blue in the room. The (9)__________ on the window are white and the (10)_________ on the floor is blue.
(закрепляем новый материал)
Is Alice’s room comfortable and cosy? What is there in her room?
— Have you got your own bedroom?
— Yes, I have.
— Is your room big or small?
— It is not very big, and I is not very small.
— What is there in your room?
— There is a bed, a wardrobe, a desk and a chair in my room. There are some bookshelves on the wall.
— Is your room cosy?
— I think it is. There is a big colourful carpet on the floor and there are pink curtains on the window.
— How beautiful! Are there any interesting things there?
— Yes, I like music that’s why there are a lot of posters on the walls and a DVD player on the shelf.
— You are lucky! I share a room with my sister.
(читаем диалог, переводим, разбираем)
6 Домашнее задание: Описать свою комнату.
7 Оценки за урок